Tuesday 27 September 2016

Colofac 44






+

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلامی به گرمی نفسهاتون .. محسن 25 ساله فوق لیسانس مدیکال مایکولوژی و ساکن شهر تهران هستم. امیدوارم که لحظات خوب و خوشی را در وبلاگم سپری نمایید. . . . (_ \.. / _). ) \. ../ (. (__).. (__). OooO. Oooo....... (_ \.. / _).) \. ../ (. (__).. (__). OooO. Oooo..... به دنبال ثروت نرو; این هم ماندنی نیست به دنبال کسی باش که به لبانت لبخند بنشاند چون فقط یک لبخند می تواند شب سیاه را نورانی کند کسی را پیدا کن که دلت را بخنداند. ----------------------------------------------- نمی دونم از کجا شروع کنم قصه تلخ سادگیمو نمی دونم چرا قسمت می کنم روزای خوب زندگیمو چرا تو اول قصه همه دوسم می دارن وسط قصه می شه سر به سر من می ذارن تا می خواد قصه تموم شه همه تنهام می ذارن می تونم مثل همه دورنگ باشم دل نبازم می تونم مثل همه یه عشق بادی بسازم تا با یک نیش زبون بترکه و خراب بشه تا بیان جمعش کنن حباب دل سراب بشه می تونم بازی کنم با عشق و احساس کسی می تونم درست کنم ترس دل و دلواپسی می تونم دروغ بگم تا خودمو شیرین کنم می تونم پشت دلا قایم بشم کمین کنم ولی با این همه حرفا باز منم مثل اونام یه دروغگو می شم همیشه ورد زبونا یه نفر پیدا بشه به من بگه چیکار کنم با چه تیری اونی که دوسش دارم شکار کنم ???? من باید از چی بفهمم چه کسی دوسم داره ??? توی دنیا اصلا عشق واقعی وجود داره. ??? مبورین (Mebeverine) با نام تجاری کولوفاک (Colofac) از دسته داروهای آنتیاسپاسمودیک است که در سال 1965 بهثبت رسیده و در درمان علایم سندرم رودهی تحریکپذیر (síndrome del intestino irritable: SII) با یا بدون ضایعات ارگانیک همراه (دیورتیکولوز و دیورتیکولیت, انتریت منطقهای, بیماریهای کیسه یا مجاری صفراوی, اولسرهای معده یا دوازدهه, دیزانتری و التهاب اختصاصی یا غیراختصاصی دستگاه گوارش) بهکار میرود. موارد مصرف این دارو در درمان کولون تحریکپذیر, یبوست مزمن, کولیت موکوسی, کولیت اسپاستیک, کرامپ, دردهای شکمی, اسهالهای غیراختصاصی و درمان سمپتوماتیک SII که متعاقب آن یبوست ایجاد میشود, سوزش سر دل و نفخ کاربرد دارد. فارماکولوژی مبورین شلکنندهی عضلات صاف است و اثر مستقیم و غیراختصاصی شلکنندگی روی عروق قلب و سایر عضلات صاف دارد. نشان داده شده که مبورین در Invitro اثرات اسپاسمولیتیک شبهپاپاورین روی عضلات صاف رودهی کوچک, رحم و کیسهی صفرا دارد و همچنین دارای اثرات بیحسی موضعی نیز هست. این دارو در Invivo در بلوک اسپاسم عضلات صاف و تسکین اسپاسم کاربانکول اسفنکتر اودی خرگوش تا 5 برابر قویتر از پاپاورین عمل میکند و در یک مطالعهی دیگر نیز ثابت شده که 20 برابر قویتر از پاپاورین است. این دارو اثرات کمی روی حرکات موجی (پریستالتیسم) عادی روده دارد, اما وقتی افزایش پریستالتیسم وجود داشته باشد, اثرات اسپاسمولیتیک آن بارز میشود. در مطالعات دیگر نشان داده شده که مبورین فاقد اثرات آنتیکولینرژیک مرکزی و محیطی است. این دارو اثر ضد درد یا کاهندهی درد ندارد و فقط در دوزهای بالای آن اثرات تحریکی مرکزی مختصری دیده شده است. همچنین با مصرف مبورین هیچ اثر بلوک گانگلیونی و اختلال در نوروترانسمیتر دیده نشده است. تزریق وریدی دارو در حیوانات موجب آریتمی موقت, برادیکاردی و اختلال در الکتروکاردیوگرافی میشود. 95 درصد دارو از کلیه دفع میشود. مقدار مصرف در بالغین و کودکان بالاتر از 10 سال یک قرص mg 135 سه بار در روز و ترجیحا 20 دقیقه پیش از غذا مصرف میشود. در صورت تخفیف علایم, پس از چند هفته از مصرف دارو میتوان دوز آن را کم کرد. در ایران کپسول mg 200 طولانیرهش آن هم وجود دارد که دو بار در روز مصرف میشود. موارد احتیاط در پورفیری منع مصرف دارد. در دیسریتمی و بلوک قلبی, سابقهی آنژین, ایسکمی, اختلالات کبدی, سیروز و اختلالات شدید کلیوی باید مصرف دارو با احتیاط صورت گیرد. در حاملگی سلامت مصرف آن تایید نشده است و در شیردهی نیز نباید مصرف شود. عوارض عوارض دارو شامل سوءهاضمه, سوزش سر دل, سرگیجه, بیخوابی, بیاشتهایی, سردرد, کاهش ضربان نبض, یبوست و ناخوشی عمومی است. در موارد بسیار نادر واکنش آلرژیک, کهیر, آنژیوادم, ادم صورت و اگزانتم دیده شده است. تاريخ. جمعه 10/20/1392 | 11:38 | نویسنده. محسن آزاد |




No comments:

Post a Comment